Brev:
Problemer med fast føde til min baby på 8,5 måned
22. februar 2015
Alder:
8 mdr.
Problemer med fast føde til min baby på 8,5 måned
Hej Helen,
Vi har haft kontakt til dig før med min store datter Emilie på 3,5 år nu pga problemer med fast føde. Det er nu ikke længere et problem.
Jeg er i mellemtiden blevet mor til Caroline på nu 8,5 måned. Den gladeste og utrolig aktive lille pige, som kravler, står og går med hjælp. Jeg har til hun var knap 6 mdr gammel ammet hende fuldt ud, og hun nægter stadigvæk at tage en flaske, selv med min mælk. De sidste par måneder har jeg langsomt startet op med først grød, så mos, og nu lidt rugbrød for at skabe lidt interesse. Hun ser meget interesseret ud, og kigger enormt meget efter vores mad. Men hun åbner ikke sin mund, selvom hun efter en lang lur burde være meget sulten. Alle siger at nu skal hun også igang med andet end mælk, men det er nemmere sagt end gjort. Hvad gør jeg forkert?
Og tilsyneladende lever hun fantastisk på min mælk, enormt mange bleer med diverse. Så det er ikke problemet, men det irriterer might der ikke er et andet alternativ. Hun bider simpelthen munden sammen, når skeen nærmer sig. Når hun selv sidder med rugbrød med f.eks. Leverpostej ender lidt i munden, men meget bliver kvast i hånden eller ender på gulvet.
Håber ikke at min mail er for forvirrende at tyde.
Med venlig hilsen
Stine